27.04.2021

Suzuki, Subaru, Toyota, Daihatsu i Mazda pracują nad nowym standardem komunikacji w samochodach

Suzuki Motor Corporation zawarło porozumienie z czterema koncernami motoryzacyjnymi w sprawie wspólnego standardu dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych opartych o łączność internetową. Japońskie marki będą pracować nad promocją zestandaryzowanych aplikacji i usług.

Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda) zawarły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

Obecnie poszczególni producenci samochodów opracowują niezależnie systemy multimedialno-komunikacyjne w pojazdach. Nawet, gdy samochody różnych marek są wyposażone w te same funkcje i usługi, jak na przykład system zdalnego sterowania, każda firma opracowuje rozwiązanie według własnych technologii i standardów.

Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się również do promowania i rozwoju ujednoliconych systemów multimedialno-komunikacyjnych wykorzystujących usługi podłączone do sieci. Wszystko w celu zapewnienia wygodnych, bezpiecznych i sprowadzonych rozwiązań w ramach transformacji określonej akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared, and electric). Aplikacje wraz z usługami internetowymi to jedne z filarów, które rozwijają się równie dynamicznie jak automatyczna/zautomatyzowana jazda, współdzielenie samochodów i przejazdów oraz elektryfikacja napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach wykorzystuje technologię chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na zachodzące zmiany producenci będą możliwie szybko dążyć do wprowadzenia nowych aplikacji i usług mobilnych. Współpraca pomiędzy koncernami w ramach zestandaryzowanej infrastruktury pozwoli każdemu z koncernów skupić się na samym rozwijaniu aplikacji i usług bez kompromisów w kwestiach wydajności.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, będą wprowadzać własne rozwiązania i aplikacje do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną prace nad zunifikowanym systemem multimediów i łączności nowej generacji, opartym na opracowanym wspólnie standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferować wyższą jakość i szybkość połączeń. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć zespoły pracujące nad oprogramowaniem u każdego z producentów, przez co obsługa, aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji będzie znacznie uproszczone.

Schemat koncepcyjny działania usług opartych o połączenie z siecią



Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda są otwarte na współpracę z innymi partnerami zainteresowanymi dalszym rozwojem i standaryzacją systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

20.06.2022

Polscy pięściarze pokonali Norwegów 12:4 podczas Suzuki Boxing Night 16 w Jędrzejowie.

21 sekund – tyle czasu trwała najkrótsza walka w historii Suzuki Boxing Night, w której młodzieżowy mistrz Polski Kacper Derda znokautował bardziej doświadczonego Vadyma Holubenkę, reprezentującego Norwegię

Dowiedz się więcej
20.06.2022

Sezon na zloty motocykli Suzuki rozpoczęty!

W Przewięzi k. Augustowa odbył się ogólnopolski zlot użytkowników oraz sympatyków Suzuki V-Strom Club Poland. Łącznie wzięło w nim udział blisko 100 motocyklistek i motocyklistów na wszystkich generacjach motocykli V-Strom.

Dowiedz się więcej
15.06.2022

Suzuki Boxing Night przed wakacyjną przerwą

17 czerwca w Jędrzejowie odbędzie się już szesnasta gala boksu Suzuki Boxing Night, po której nastąpi wakacyjna przerwa.

Dowiedz się więcej
13.06.2022

W Kielcach odbyły się I Międzynarodowe Targi Bokserskie z udziałem Suzuki

10 i 11 czerwca na terenie Targów Kielce odbyły się Międzynarodowe Targi Boksu połączone z Forum Boksu Olimpijskiego i Ogólnopolskim Dniem Boksu.

Dowiedz się więcej